RINDU AYAH......

17 December 2010

RINDU AYAH......


Hati ini di sapa dengan alunan rindu

Rindu pada seseorang yang sangat dicintai

Rindu pada wajah seseorang yang tenang

Yang tabah dan sabar

Dalam menjalankan amanat yang diberikan

Oleh yang pencipta.......


Ayah....

Walaupun telah bertahun-tahun kau pergi

Meninggalkan seluruh isi dunia

Untuk bertemu YA RABBI

Tetapi kenangan yang sempat diukir

Masih segar dalam ingatan ku....


Ayah....

Kau tempat aku berlindung

Kau tempat aku mengadu masalah

Dan kau orang yang mencari sesuap nasi

Untuk membesarkan aku

Tanpa ada perkataan letih atau jemu yang terukir...


Ayah....

Ketegasan kau dalam mendidik aku

Tak kira ilmu duniawi dan agama

Sangat bernilai pada ku...

Yang menjadikan aku seperti sekarang

Tak mungkin jasa kau dapat ku balas......


Ayah....

Walaupun kau telah tiada

Tapi semangat dan kata-kata kau...

Terus menjadi inspirasi

Untuk aku meneruskan perjalanan

Yang penuh dengan ranjau...

Dan segala amanat kau....

Akan cuba aku tunaikan.....

Dengan izin YA ALLAH...


YA ALLAH

Terima kasih memberi aku peluang

Untuk berjumpa dengan insan bernama Ayah sepertinya

Hanya doa dan Al Fatihah...

Yang dapat aku utusan

Sebagai tanda penyembuh rinduku padanya...



YA ALLAH

Ampunkan Segala dosa-dosanya...

Tempatkan rohnya di tempat yang tertinggi...

Disamping orang-orang yang beriman dan para syuhada...

Moga terus berbahagia disana dengan rahmat mu YA RABBI..


Ameen............


Sayang Ayah........Rindu Ayah................



AL AMIN

17/12/2010

7.32 pm

Bandar Indera Mahkota


P/s: tiba-tiba hati ini berasa rindu teramat pada ayah tercinta...coretan ini khas ditulis untuknya...moga rohnya terus dirahmati oleh Allah S.W.T......Ameen.......


1 comments:

Anonymous said...

belajar banyak