Sutera Cintaku..

23 April 2011


SUTERA CINTAKU

Hidupku meniti di jambatan rapuh
menanti cahayaMu dari ufuk senja
Disebalik Tirai malam yang pekat dan kelam
masihkah tersedia untukku sinar hidayahMU


aku cuba menghamparkan sutera cintaku
melakar coretan indah dibaldu MawaddahMU
didalamnya  tersembunyi permata disebalik lingkaran kaca
aku ingin mengambilnya tetapi sering terluka
dengan kealpaan yang sering menutup mata hati
untuk membezakan antara duniawi dan hakiki


Dalam tahajud cinta
aku persembahkan diriku
dihadapan-MU dengan setulus hati
dengan sedikit kudrat diri
kusampaikan rasa bersalahku
dengan kekhilafan yang sering menguji diri
moga diriku diberi keampunan 


Disyahdu malam yang samar
aku meminta keredhaanMu
dengan setulus hati
disebalik bayu malam 
yang seakan mengerti sayu dihati
moga taubat nasuhaku diterima
agar ikatan janji yang kulafazkan
terus kukuh berdiri
walaupun sesekali diusik dengan angin dugaan..


Ya Allah
Berikanlah aku cahaya suram
yang kekal abadi sinarannya
bukan cahaya terang
yang cuma seketika menemaniku
dalam melalui susur perjalanan
sebuah kehidupan sehingga ke tanda noktah.


Nukilan:
محمد ال أمين
23.04.2011
23.39 PM
Bandar Indera Mahkota

P/s: dah cukup lama tak menulis sesuatu...akhirnya dapat menghadiahkan sedikit coretan dari pena ini untuk menghilangkn rindu dihati... 



0 comments: