Satu Coretan:Nota Kehidupan

05 February 2012

Alhamdulillah.. dapat jugak masukkan entri yg pertama tahun 2012...

Pertama sekali ucapan salam Maulidur Rasul..bukan sekadar lafaz dihujung mulut tapi sama2 kita mhayati....banyakkn selawat kepada RASULULLAH S.A.W..:)

 Seandainya Nabi SAW masih Disisi Kita

“Apabila sesuatu perkara terlalu banyak kita beri perhatian maka akan ada perkara lain pulak yang kita abaikan.”

Tertarik dengan kata2 diatas...yg dipetik dalam wall Ustaz Mohd Kazim Elias...

Setiap hari kita berjalan melalui aturan kehidupan....berapa kali kita mengambil masa utk bermuhasabah diri...menilai kesilapan yg terbuat dalam perjalanan hidup... Apabila kita berjalan agak susah untuk mengelak debu-debu dari jejak berterbangan... terkadang kita pun tak perasan ianya ada.. itulah hidup..selagi bernama manusia..sukar bagi kita mengelak dari melakukn sesuatu yg menguris hati insan lain..tapi kita cuba belajar untuk tak mengulangi kesilapan yg sama..tak terfikir ke..utk kita jadik spt burung yg tenang bermain diudara..memberi ketenangan bgi insan yg melihat...

Putaran kehidupan akan terus berjalan..cari kebaikan sebanyak mungkin...jadilah manusia yg boleh mberi manfaat kpd org lain..bersyukurlah apa yg Allah berikan pda kita..jgn selalu memandang rendah kekurangan ssorg...sbb smua manusia diberikn kelebihan & kekurangan masing2.. sbab tu kita hidup memerlukn satu sama lain..saling melengkapi... hidup ibarat roda yg berada diatas perlu sentiasa memandang yg dibawah..x tahu mungkin masa depan kita yg berada dibawah..hidup yg "meaningful" ..kita boleh hargai setiap orang disekeliling..seseorg yg dihntr dalam diari kehidupan dgn 2 sbab yg pertama utk kita belajar dari dia..yang ke2 utk kita melengkapi kekurangan dia....:)

Cukuplah coretan hari ni...x nk pnjg2 sngt...nk tinggalkn satu lukisan dibawah (Nota kehidupan...)..sama2 kita renungkn....




setiap saat kita melangkah..banyak yang berubah..terubah dan diubah.. kita pada hari ini tidak akan sama pada esok...tapi biarlah setiap hari yang berlalu kearah kebaikan...:)


p/s:baru habiskan bacaan Rayyan Fantasi... apa yg terfikir ianya ada...:)



0 comments: