Warkah Untuk Insan bernama Ibu,Emak @ Umi...

25 March 2011



Warkah Untuk Insan bernama Ibu,Emak @ Umi...


Wajahmu setulus bersih
menghampar seribu makna
disebalik kelembutan yang terserlah
tersembunyi kekuatan jiwa
ada pada diri seorang wanita
yang bernama Ibu


Engkaulah yang menjadi perawat luka
pabila aku dilanda kekecewaan
Engkaulah yang menjadi teman dan kawan
pabila aku diselubungi kegelisahan
Engkaulah yang menjadi pemecah sepi
pabila aku berada dalam kesunyian
Engkaulah yang menjadi pelindung
pabila aku dikejar masalah



senyuman yang mekar mewangi
menghiasi diwajah kasih sayang
menenangkan kalbu pabila memandangnya
menghilang seribu kegusaran yang terbuku dihati


Disebalik tutur kata yang halus
disampaikan pelbagai nasihat
yang disalah erti sebagai bebelan
tetapi mempunyai maksudnya yang tersendiri
untuk melihat seorang anak
menjadi yang terbaik didalam hidup...


Terkadang tingkah laku 
dan kenakalan aku
sering kali membuat gerimis mengalir dari wajah
tetapi sering kali ditutupi dengan senyuman yang indah
untuk mengelak kegusaran di hati
begitu hebat insan bernama ibu


kejayaan dan kebahagiaan hidup seorang anak
sudah cukup membuat kaca-kaca jernih kegembiraan keluar dari mata
melupakan semua keperitan yang ditanggung
untuk membesarkan seorang manusia ini


Tapi diri sering kali lupa
pabila berjaya dalam puncak cita
kesibukan rutin hidup yang menguasai diri
ada insan yang merindui 
ada insan yang diulit resah
menanti khabar berita
sihat atau sakit
dari seorang insan bernama Anak...


Inilah cekal hati seorang ibu
Inilah kekuatan jiwa seorang emak
Inilah kehebatan kasih sayang seorang Umi
yang pasti tidak akan dapat ditandingi



Warkah Dari seorang anak

Mohd Al Amin Bin Nordin
22.03 pm
25/03/11
Ras Room
BIM..

p/s: Ditujukan khas untuk ibu@umi@maku yang sentiasa tabah melayan kerenah aku yang sering mendatangkan masalah..selamat ulang tahun untuk insan hebat bernama Rahmah Binti Yaacob...pada 26/03

0 comments: